Tjelesno-vokalni laboratorij

Tjelesno-vokalni laboratorij je istraživačko-edukativni program koji za cilj ima okupiti umjetnike/umjetnice s interesom za pokret, tijelo, somatske prakse, rad s glasom i samoobrazovanje. Ideja je prenijeti iskustvo predavača/ica iz područja plesne umjetnosti čije se umjetničke i iskustvene prakse direktno ili indirektno povezuju s radom na glasu. Online izdanje laboratorija odvijat će se u dva bloka kroz siječanj i veljaču, a kao predavačice sudjeluju Zrinka Šimičić Mihanović (certificirana edukatorica somatskog pokreta temeljenog na principima  BMC® prakse, certificirana analitičarka pokreta i somatska praktičarka) Ana Jelušić (završava studij pri Feldenkrais Institutu u Beču te, uz Feldenkrais, u radu koristi Lainklater i Corbeil metode) te Lana Hosni koja unazad par godina aktivno istražuje vezu između tjelesnosti i vokalnog potencijala te je ujedno i inicijatorica laboratorija.

Unutar svake od spomenutih tehnika postoji razrađeni dio koji se bavi glasom na direktan način, ali postoji i cijeli spektar znanja koji za fokus imaju rad na dahu, posturi tijela, promatranju habitualnih obrazaca, uzemljenju, mobilizaciji i opuštanju određenih dijelova tijela važnih u radu s glasom (dijafragma, zdjelično dno, grlo, vrat, volumen prsnog koša…) te se kao takva mogu indirektno nadovezati na rad s vokalnim potencijalom. U tom smislu, laboratorij se nada biti dobra prilika za ulaz u glas onima koji se osjećaju bliže radu s tijelom i dobra prilika za ulaz u tijelo onima bliže radu s glasom.

U prvom siječanjskom bloku fokus će biti na pristupu glasu kroz principe i znanja utemeljena u BMC® pristupu te će se u vođenju izmjenjivati Zrinka Šimičić Mihanović i Lana Hosni. U veljači nas očekuje nastavak laboratorija s fokusom na Feldenkrais tehniku.

U sklopu tjelesno-vokalnog laboratorija, Zrinka će, kroz pristup koji se oslanja na praksu Body-Mind Centeringa® (više o BMC® praksi možete naći na linku https://www.bodymindcentering.com/) polaznicima ponuditi iskustveno upoznavanje s različitim tjelesnim strukturama kroz rad s dahom i vokalizacijom. Na prvom susretu upoznat ćemo se s koštano-mišićnom strukturom prsnog koša i dijafragme. Nadalje locirat ćemo i pokrenuti unutarnje organe kroz dah i glas te ćemo raditi sa sustavom žlijezda s unutrašnjim izlučivanjem (endokrinim sustavom). Sadržaji radionica se povezuju i međusobno nadopunjuju, ali i svaka radionica funkcionira kao samostalna cjelina.

U sklopu drugog bloka laboratorija, Ana će polaznike voditi kroz istraživanja glasa i disanja koja se oslanjaju na somatsku praksu Feldenkrais®. (Više o Feldenkrais metodi: https://www.feldenkraisinstitut.at/index.php/en/method, https://feldenkrais.com/about-the-feldenkrais-method/). Kroz satove Feldenkrais metode, a onda i otvorene improvizacijske eksploracije posvetit ćemo se raznim sustavima koji sudjeluju u našem disanju i glasanju kao što su to lubanja i čeljust, kralježnica, usta i nosnice, vrat, prsni koš, dijafragma, trbuh i zdjelica. Naglasak ovih eksploracija je na obraćanju pažnje na to što se događa kad dišemo i kad proizvodimo glas, primjećivanjem svojih navika i stvaranjem prostora za lak i I nesputan protok zraka i glasa.
Somatska praksa Feldenkrais® je metoda svjesnosti u kojoj kroz polagano i pomno kretanje istražujemo što radimo kad nešto radimo. Upravo ta polaganost nam omogućava da obratimo pažnju na to što radimo ili što se za nas događa, da postanemo svjesni svojih navika i da si otvorimo mogućnost za više opcija. Budući da se Feldenkrais uvijek odvija kroz kretanje on privlači mnogo ljudi koji se ili profesionalno bave nekim oblikom kretanja ili pak one koji imaju neku vrstu ozljede. No to je praksa koja se općenito obraća ljudskom iskustvu i svi zainteresirani bez obzira na iskustvo kretanja su dobrodošli.

Sudjelovanje u laboratoriju otvoreno je za sve zainteresirane bez obzira na dosadašnje iskustvo. Iako često korištene u kontekstu izvedbenih praksi, somatske prakse bazirane su na univerzalnoj dostupnosti i kao takve primjenjuju se u radu s ljudima iz područja ostalih djelatnosti gdje su ljudi često tjelesno i mentalno preopterećeni (sportaši, menadžeri, zubari, kirurzi… ) te u terapijske i rehabilitacijske svrhe. Radu s glasom uvelike se odazivaju i pedagozi, odgojitelji, predavači, javni govornici te ostali zainteresirani pojedinci koji aktivno koriste glas unutar svog djelovanja.

Termini:

10. /12./14. 1. 18-20 h (Zrinka Šimičić / Lana Hosni / Zrinka Šimičić)
17./19./21. 1. 18-20 h (Zrinka Šimičić / Lana Hosni / Zrinka Šimičić)
24./26. 1. 18-19:30 (Lana Hosni / Lana Hosni)

31.1./ 2.2./ 4.2. 18-20 h (Ana Jelušić)
7.2. / 9.2. / 11.2. 18-20 h (Ana Jelušić + Lana Hosni/ Ana Jelušić + Lana Hosni / Lana Hosni)

Prijave na lana.hosni@hotmail.com (najkasnije dan prije susreta). Radionice će se odvijati na engleskom jeziku putem zoom platforme. Preporučuje se praćenje radionica u kontinuitetu no moguće je sudjelovati i na pojedinačnim susretima, redovni polaznici laboratorija imat će mogućnost pristupa snimkama radionica. Sudjelovanje na radionicama je besplatno.

VIŠE O VODITELJICAMA

Zrinka Šimičić Mihanović (Zagreb, 1978.) je plesna umjetnica, certificirana analitičarka pokreta – somatska praktičarka, edukatorica razvojnog i somatskog pokreta (CMA-SP, IDME, SME). Nakon što je kao plesačica niz godina surađivala s koreografima i vizualnim umjetnicima, usmjerava se prema autorskom radu i umjetničkom istraživanju koji su uvelike obilježeni suradnjom s umjetnicima iz drugih medija. Autorica je i koautorica petnaestak predstava i radova in situ nastalih od 2007. do danas. Pokretačica je i umjetnička suvoditeljica međunarodnog festivala improvizacije Improspekcije, pokrenutog 2007., te inicijatorica regionalne platforme SomaHut koja okuplja umjetnike i stručnjake iz različitih polja oko interesa za somatski rad. Suosnivačica je umjetničke organizacije Multimedijalna koliba. Predaje na Odsjeku plesa Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu te na Poslijediplomskom specijalističkim studiju kreativne terapije na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Educira se kroz programe Škole za Body -Mind Centering® te Laban/Bartenieff & Somatic Studies International. Diplomirala je Povijest umjetnosti i Francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

Lana Hosni (1989.) plesno je umjetničko obrazovanje, nakon završene državne Škole suvremenog plesa “Ana Maletić” u Zagrebu, stekla na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) gdje diplomira 2013. godine (diploma suvremenog plesa, izvedbeni smjer). Kao izvedbena surađuje s brojnim umjetnicama/umjetnicima kao što su Matej Kejžar, Sonja Pregrad, kolektiv BADco, Zrinka Šimičić Mihanović, Marjana Krajač, Irma Omerzo, Bruno Isaković, Zrinka Užbinec, Mila Pavičević, Sidney Leoni, Willi Dorner, Simone Sandroni, Yukiko Shinozaki i Heine Avdal, Costas Kekis. Od 2016. aktivno istražuje potencijal glasa te se njen interes kristalizira u dva smjera- polje tradicionalne glazbe (Kamene babe, Pjev, ZborXop) gdje što dosljednije pokušava ući u trag izvornim načinima izvođenja starih napjeva, te polje eksperimentalnijeg zvuka i istraživanja povezanosti glasa i tjelesnosti kroz izvedbene prakse i pedagoško djelovanje. Na izgradnju odnosa prema glasu najveći utjecaj imaju predavanja Anne-Marie Blink, Jonathan Hart Makwaia, Irene Tomažin i Rob Burbea.

Projekt je podržan od Ministartsva kulture i medija RH putem Javnog poziva za programe razvoja novih kulturnih i edukativnih sadržaja i digitalne prilagodbe.

autor vizuala: Marko Gutić Mižimakov